نمایشگاه سیار هولوکاست در موزه گلن کوو


مرکز یادبود و تساهل هولوکاست شهرستان ناسائو میزبان یک نمایشگاه مسافرتی مشهور جهانی به نام «شجاعت به یاد آوردن» در موزه گلن کوو برای مبارزه با یهودستیزی و افزایش برنامه های آگاهی آموزشی خود است.

شجاعت به یاد آوردن یک نمایشگاه 40 پانل در مورد هولوکاست نازی است که توسط مرکز سیمون ویزنتال، یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی حقوق بشر یهودی برگزار می شود.

این نمایشگاه که ادای احترام به شش میلیون یهودی و دیگرانی است که بین سال‌های 1933 تا 1945 توسط نازی‌ها به قتل رسیده‌اند و هشدار می‌دهد که ریشه‌های هولوکاست همچنان باقی مانده است، در بیش از 40 کشور دیده شده، به 13 زبان ترجمه شده و توسط آنها دیده شده است. بیش از 10 میلیون نفر

شجاعت به یاد آوردن از طریق چهار موضوع اصلی مورد بحث قرار می گیرد: ظهور آلمان نازی. حرکت به سوی “راه حل نهایی”، نابودی اروپای اشغال شده توسط نازی ها و آزادسازی اردوگاه های هولوکاست.

خاخام آبراهام کوپر، رئیس و مدیر طرح اقدام اجتماعی مرکز سیمون ویزنتال، گفت که نقطه قوت این نمایشگاه توانایی آن در آموزش نسل جدید در مورد وحشت هولوکاست و جنبشی است که اجازه وقوع آن را داده است.

کوپر روز دوشنبه در ناسائو گفت: «معنای عمیق‌تر این نمایشگاه این است که ما می‌خواهیم نسلی از جوانان را پرورش دهیم که مسئولیت شخصی کاری را که انجام می‌دهند بر عهده بگیرند. وقتی به گروهی می پیوندند یا اقدامی را انجام می دهند، چه کسانی باید از تفکر انتقادی استفاده کنند.

آندره آ بولندر، مدیر موقت و رئیس مرکز یادبود هولوکاست و مدارا، گفت که این نمایشگاه برای موزه ای مناسب است که یهودی ستیزی، نژادپرستی، قلدری و عدم تحمل را آموزش می دهد. موزه همچنین قصد دارد نمایشگاه را با مدارس محلی و سازمان های محلی به اشتراک بگذارد.

بولندر گفت: «این نمایشگاه افزودنی عالی برای موزه ما است، و با استفاده از صفحات چندرسانه‌ای، عکس‌ها، مصنوعات و شهادت‌های بازماندگان و آزادی‌کنندگان لانگ آیلند، وقایع هولوکاست مفصلی را در طول سال ارائه می‌کند.

سناتور جان بروکس (D-Seaford) گفت که مردم در سراسر جهان فعالانه در تلاش برای “بازنویسی تاریخ” و اجتناب از گفتن حقایق دردناک هستند.

بروکس گفت: “این فوق العاده خطرناک است.” ما نمی‌خواهیم تاریخ را دوباره ببینیم. اگر حقیقت را ندانیم، نخواهیم فهمید که تاریخ دوباره چه زمانی تکرار می‌شود. به نظر من این حیاتی است که مردم فرصتی برای دیدن تاریخ واقعی خود داشته باشند.»

با هوارد سیمونز