تنظیم کننده اتحادیه اروپا به واکسن BioNTech / فایزر کرونا برای کودکان خردسال بله می گوید – POLITICO



کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است به زودی واکسیناسیون کودکان پنج ساله را در برابر COVID-19 آغاز کنند، زیرا آژانس دارویی اروپا اعلام کرد واکسن BioNTech / Pfizer COVID-19 برای کودکان کوچکتر ایمن و مؤثر است.

کمیته دارویی EMA CHMP روز پنجشنبه توصیه کرد که واکسن به صورت دو دوز سه هفته ای جداگانه برای افراد 5 تا 11 ساله تزریق شود. EMA می گوید که دوز در این گروه سنی یک سوم مقداری است که به افراد 12 ساله و بالاتر داده می شود.

مطالعه ای در این محدوده سنی نشان داد که این دوز کمتر پاسخ آنتی بادی مشابه آنچه در بزرگسالان 16 تا 25 ساله مشاهده می شود، برانگیخت.

یک مطالعه کنترل شده با دارونما روی تقریباً 2000 کودک 5 تا 11 ساله بدون عفونت قبلی کروناویروس نشان داد که واکسن 90.7 درصد در پیشگیری از علائم COVID-19 مؤثر است.

عوارض جانبی مشاهده شده در این مطالعه مشابه عوارض مشاهده شده در بزرگسالان بود، مانند درد محل تزریق و سردرد و سرماخوردگی.

از زمانی که نوع دلتا در اروپا غالب شد، نرخ عفونت به ویژه در میان جوانان افزایش یافته است. اگرچه کمتر احتمال دارد که یک بیماری جدی را تجربه کنند، اما ویروس بسیار قابل انتقال را به خانه های خود باز می گردانند.

در اتریش، که به تازگی شروع به کار کرده است و در حال برنامه ریزی برای یک دستور جهانی واکسن از فوریه است، آخرین شیوع هفتگی برای کودکان 5 تا 14 ساله 2249 مورد در هر 100000 نفر است – بیش از دو برابر رقم ملی.

سازمان بهداشت جهانی نیز روز چهارشنبه روش و حمایت از کودکان واکسینه شده را بر اساس موقعیت های محلی تغییر داد، اما گفت که اشتراک گذاری واکسن ها در سطح جهانی باید در اولویت باشد.

هنگامی که تصمیم EMA توسط کمیسیون اروپا مهر لاستیک زده شد، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت که آیا و چه زمانی این ضربه را به کودکان کوچکتر معرفی کنند.