بیشتر بخوانید علائم خرابی گیربکس چیست؟ (7)

بررسی دادههای دیوار به ما نشان داد که قیمت یک دستگاه برلیانس اتوماتیک حدود ۵۴۰ میلیون تومان است. برای مشاهده آگهیها و آخرین قیمت این خودروها در بازار به صفحه خرید برلیانس و برلیانس در دیوار مراجعه کنید و از بخش فیلترها مدل اتوماتیک هر کدام را انتخاب کنید. یک سال بعد مدل توربو دندهای به دست مشتریان رسید و سال ۱۳۹۹ شاهد حضور تیپ توربو اتوماتیک بودیم. سایپا شاهین به عنوان یک سدان داخلی و ام وی ام به عنوان یک شاسی بلند چینی در بازار ایران حضور دارند که توانستند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. ساختار آنها شبیه به گیربکسهای دستی معمولی است اما با استفاده از دو جعبه دنده مستقل که هر یک به سیستم کلاچ جداگانه مستقل خود مرتبط هستند. بنابراین، در هنگام خرید هر یک از این خودروها توجه داشته باشید که نباید این مدلها را با خودروهای گرانقیمت غیر ایرانی و چینی مقایسه کنید. هماهنگی گیربکس و موتور که موجب میشود هنگام فشردن و رهاکردن پدال هیچ شوکی به درون کابین وارد نشود. این یکی از مهمترین و اولین سؤالاتی است که بسیاری از ما هنگام خرید خودرو با آن مواجه میشویم. هر دو این خودروها از یک گیربکس ۴ سرعته استفاده میکنند که عملکرد مطلوبی دارد. ​​​!


خودرو فیدلیتی در مقابل شاهین نیز خودروی جدیدتری است که طراحی خارجی زیباتر و عملکرد ایمنی بهتری دارد و با قیمتی پایینتر از دناپلاس عرضه میشود. عملکرد این میله فلزی براساس نوع گیربکس متفاوت است. تعداد دندهها در ماشینهای دستی متفاوت است و میتواند بین ۴ تا ۶ دنده متغیر باشد. حداکثر قدرت موتور ۸ سوپاپ این خودرو برابر ۱۱۰ اسب بخار و ۱۷۸ نیوتن.متر گشتاور است که باعث شده تا شتاب صفر تا صد آن به ۱۳.۵ ثانیه یا کمی بیشتر برسد. شاهین به یک موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتنمتر را به تولید برساند. هرچند دو خودروساز بزرگ کشورمان دههها با تولید خودروهای قدیمی و از رده خارج روزگار گذراندند اما طی چند سال اخیر سعی در عرضه محصولات کاملاً جدید و مدرنتری داشتهاند. البته درست است که خدمات پس از فروش هایما در تمامی نمایندگیهای ایرانخودرو کشور صورت نمیگیرد و برای سرویس و تعمیرات باید به نمایندگیهای منتخب مراجعه کرد اما باز هم اگر قرار بر مقایسه با محصولاتی نظیر کوپا یا ام جی و امثالهم باشد کاملاً مشخص است که این محصول از نظر شرایط خدماتی گزینه قابل اعتمادتری نسبت به برخی از رقبای هموطنش به حساب میآید.


خودرو دنا پلاس

تفاوت هایما توربو و معمولی چیست؟ ۳ اصلیترین تفاوت ماشین اتوماتیک و دستی چیست؟ خودروی اتوماتیک، خودرویی مجهز به گیربکس اتوماتیک است. اگرچه این روش بهترین تکنیک برای شتابگیری سریع با گیربکس اتوماتیک است اما اجرای آن به صورت دائمی و روزمره توصیه نمیشود چرا که بدون شک افزایش دمای روغن و میزان اصطکاک و استهلاک درونی گیربکس را به همراه خواهد داشت. در این مطلب بین دو سدان سطح بالای بازار کشورمان یعنی تارا و شاهین مقایسه کاملی از طراحی آپشنها گرفته تا پیشرانه و تجربهٔ رانندگی خواهیم داشت. به همین دلیل، هرچند شاهین در قیاس با خودروهای مدرن جهانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما باید آن را یکی از زیباترین و متناسبترین خودروهای داخلی دانست. گیربکس اتومات زمان تعویض دنده را بر اساس عواملی مانند سرعت موتور، سرعت خودرو و موقعیت دریچه گاز تعیین میکند. گیربکس آن بههمراه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه شده است که موجب مصرف سوخت اقتصادی آن شده است. دادههای حاصل از آگهیهای ثبت شده در دیوار از این حکایت دارد که قیمت یک دستگاه رنو ساندرو اتوماتیک در بازار کشور حدود ۵۹۵ میلیون تومان است.


روغن موتور خودرو

قیمت متفاوتی دارند. جهت آگاهی از شرایط، پوششها و قوانین این بیمهنامهها، مقالات بیمه شخص ثالث چیست و بیمه بدنه چیست را مطالعه کنید. اگر قصد خرید خودروی اتوماتیک دارید و بودجه آن هم برایتان مشکل نیست، پیشنهاد میکنیم مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک بازار و مطلب بهترین خودروهای اتوماتیک ایرانی (داخلی) را هم مطالعه کنید. پیشنهاد میکنیم به بخش راهنمای خرید بلاگ دیوار مراجعه کنید. در پایان مقایسه ایکو تارا دندهای و سایپا شاهین دندهای میخواهیم به این سوال شما پاسخ دقیقی بدهیم که تارا بخریم یا شاهین؟ تمرکز بی ام و بر فناوری است، بهویژه فناوریهایی که خودروی شما را کارآمدتر میکند. سال ۹۷ شرکت سایپا قصد داشت، خودروی جدیدی را روی پلتفرم برلیانس H300 تولید کند و نام این محصول را رهام گذاشته بود. طراحی داخلی شاهین آنطور که انتظار میرفت به اندازه نمای بیرونی زیبا از آب در نیامده و به نظر میرسد شرکت سایپا برای کاهش هزینههای تولید، فقط یک داشبورد ساده و معمولی را برای این محصول ملی خود به تولید خرید و فروش حواله خودرو جانبازان – آکادمی مالی مسعود رسانده است.