قفسه شراب روی ریل؟ کسب و کارها در بریتانیا به دنبال راه حلی برای کمبود هستند.


تیلبری، انگلستان – این قطار “قطار شراب” نامیده می شود و هر آخر هفته از بندر تیلبری، در شرق لندن، در یک سفر 100 مایلی به یک انبار در مرکز انگلستان حرکت می کند. این قطار تقریباً مانند هر قطار باری دیگری است، اما محموله ای غیرعادی را حمل می کند: تقریباً 650000 بطری شراب.

این قفسه شراب 32 ماشینی به طول 1600 فوت جدیدترین و یکی از خلاقانه ترین پاسخ ها به کمبود منابعی است که بریتانیا را به ستوه آورده و باعث نگرانی دولت در مورد قطع تعطیلات کریسمس شده است.

شنبه شب، در باد شدید و باران، تیم کوچکی از کارگران با استفاده از ماشین‌های بزرگ، ظروف سنگین پر از شراب را قبل از حرکت اخیر در جای خود بلند کردند. آنها با کار در کانون توجه، کالاهایی را که با کشتی با قطار به پایانه ای در داونتری رسیده بودند، به دقت کنترل کردند، و از آنجا به برخی از مهم ترین سوپرمارکت های کشور توزیع خواهد شد.

قطار شراب حدود یک ماه است که از این بندر شلوغ تردد می‌کند و وابستگی به رانندگان کامیون را کاهش می‌دهد، که ذخایر آن‌ها در بریتانیا تمام شده است، و اطمینان حاصل می‌کند که بریتانیایی‌ها در طول تعطیلات حداقل مقدار مناسبی از الکل دارند.

اما دو ماه پس از آنکه کمبود گاز و غذا باعث ایجاد لرز در سراسر کشور شد، بریتانیا همچنان با چالش‌هایی در زنجیره تامین خود مواجه است. کمبود رانندگان کامیون، همراه با تأخیر حمل و نقل جهانی، کمبود محصولات، همه‌گیری و محدودیت‌های برگزیت، قفسه‌های برخی از سوپرمارکت‌ها را خالی کرده است و تاجران هشدار می‌دهند که همه هدایای کریسمس در دسترس نخواهد بود.

نگرانی ها در مورد فصل تعطیلات تنها با کشف سه مورد از نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا تشدید شده است. روز شنبه، نخست وزیر بوریس جانسون گفت که ماسک در مغازه ها و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری خواهد بود و مسافرانی که از خارج از کشور می آیند با برخی قوانین جدید مواجه خواهند شد. اما او گفت که مطمئن است کریسمس “به طور قابل توجهی بهتر” از سال گذشته خواهد بود.

بر اساس داده‌های دولتی که هفته گذشته منتشر شد، شرکت‌ها، از جمله اسباب‌بازی‌ها، کافه‌ها و قصابی‌ها، کمبود کارکنان را گزارش می‌کنند و حدود هفت نفر از هر 10 نفر تفاوت‌هایی را در خرید مواد غذایی از جمله یافتن تنوع کمتر در فروشگاه‌ها گزارش کردند. فقدان موزاییک و تصادفی در سراسر کشور است که بر فرضیات می افزاید.

روز چهارشنبه، فدراسیون زنجیره سرد، که نماینده شرکت‌هایی است که غذاهای منجمد را ذخیره و توزیع می‌کنند، هشدار داد که مصرف‌کنندگان ممکن است گزینه‌های کمتری برای کریسمس داشته باشند.

در میان تداوم ناآرامی‌ها، دولت می‌گوید مصمم است «کریسمس را نجات دهد» – همانطور که برخی روزنامه‌های بریتانیایی گفته‌اند. روز سه شنبه، استفان بارکلی، وزیر ارشد، در جلسه کابینه به همکارانش اطمینان داد که برای شام جشن به اندازه کافی بوقلمون وجود خواهد داشت. همین چند هفته پیش، زمانی که کشاورزان نسبت به کمبود هشدار دادند، این موضوع مورد سوال قرار گرفت.

ایان رایت، مدیر اجرایی فدراسیون غذا و نوشیدنی، گروهی متشکل از بیش از 800 نفر، گفت: «در اصل، مسائل بدون کاهش ادامه می‌یابند، و در حالی که از سرفصل‌ها خارج شده‌اند، این بدان معنا نیست که اوضاع در حال بهتر شدن است. . شرکت های این بخش

او گفت که اعضایش عادت داشتند که 97 درصد سفارش‌هایشان به موقع می‌رسد، اما اکنون یک پنجم موارد در زمان مورد انتظار ظاهر نمی‌شوند – و آنچه گم می‌شود حدس هر کسی است.

ریچارد وایلدینگ، استاد مدیریت زنجیره تامین در دانشگاه کرانفیلد در انگلستان، از اصطلاحات نظامی آمریکایی برای توصیف چالش‌های پیش روی تجارت بریتانیا استفاده کرد.

او با استفاده از نام اختصاری که به معنای فرار، نامطمئن، پیچیده و مبهم است، گفت: “چیزها در حال حاضر بسیار صدا هستند.” او به همه‌گیری، مشکلات کاری و موانع در خارج از کشور اشاره کرد – رویدادهایی که مانند فرود سنگ در برکه، می‌توانند موج‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کنند.

در مورد تاثیر برگزیت، آقای وایلدینگ آن را به عنوان “خشن روی یک کیک بسیار زشت” توصیف کرد زیرا باعث اختلال بیشتر شد زیرا همه‌گیری انتقال به اقتصاد دیجیتال را تسریع کرد و فشار جدیدی را بر زنجیره‌های تامین وارد کرد.

پاتریک ادوم، بنیانگذار Very Puzzled که پازل هایی با نقشه و سایر تصاویر آفریقا و هند می فروشد، گفت که امسال تنها 200 محصول را به فروشگاه ها و مشتریان در اتحادیه اروپا تحویل داده است. این در مقایسه با حدود 2000 سال قبل، زمانی که بریتانیا هنوز در بلوک بود، کاهش یافته است.

آقای ادوم گفت، کمبود جهانی کانتینرهای حمل و نقل، هزینه ارسال پازل ها را از کارخانه در چین، جایی که آنها در آن ساخته می شوند، به بریتانیا 30 تا 40 درصد نسبت به اوایل سال 2020 افزایش داده است. حتی یک بار که محصولات وارد می شوند. او گفت که در بریتانیا، سفرهای آنها به دلیل کمبود رانندگان کامیون و کمبود سوخت به تعویق افتاده است. وی افزود که برگزیت همچنین منجر به افزایش مالیات صادرات و افزایش مشکلات اداری شده است.

آقای ادوم گفت: «همانطور که وارد ریتم می‌شوید، چالش‌های جدیدی به وجود می‌آیند،» و افزود: «در اصل، این یک طوفان واقعی بود.

در After Noah، یک فروشگاه مبلمان و اسباب‌بازی در شمال لندن، متیو کرافورد، مدیر، گفت که مجبور شد تقریباً دو برابر مقدار معمول موجودی در مقدمه کریسمس سفارش دهد تا تاخیر در حمل و نقل را جبران کند. او گفت که قیمت ها بالاتر است، اما این شرکت به دلیل رقابت شدید خرده فروشان آنلاین، آنها را به جای انتقال به مشتریان جذب کرده است.

آقای کرافورد گفت: «تقریباً همه کسانی که می‌شناسیم برای وارد کردن چیزها به کشور مشکل دارند.

آقای کرافورد افزود: و بوروکراسی می تواند طاقت فرسا باشد. هنگامی که کالاهای وارداتی به بنادر بریتانیا در اتحادیه اروپا می رسد، اکنون باید اقلام را به صورت جداگانه و همچنین موادی را که از آن ساخته شده است، به دولت بریتانیا شناسایی کنند. او گفت که جزئیاتی مانند نوع لعاب استفاده شده بر روی فنجان ها باعث تغییر نرخ می شود.

آقای کرافورد گفت که بعد از اینکه نوح برای اولین بار در 31 سال گذشته برای استخدام کارگران تلاش کرد، چالشی که او به برگزیت و تمایل کارگران اتحادیه اروپا برای نزدیک‌تر شدن به خانواده‌های خود در طول همه‌گیری جهانی نسبت داد.

دولت راه‌حل‌های کوتاه‌مدتی را برای بخش‌های خاص ارائه کرده است تا اطمینان حاصل شود که کمبود تعطیلات کریسمس را مختل نمی‌کند. برای مثال، در ماه سپتامبر، 5500 ویزای کوتاه مدت را در اختیار پرندگان اتحادیه اروپا قرار داد تا از حضور بوقلمون ها در سفره کریسمس اطمینان حاصل کند. به گفته شورای مرغداری بریتانیا، یک گروه تجاری، بیش از 2500 کارگر وارد شدند.

رانجیت سینگ بوپاران، مالک تولیدکننده بوقلمون برنارد متیوز، گفت که بیش از 900 کارگر فصلی، که بیشتر آنها از کشورهای اروپای شرقی بودند، در هفته های اخیر به شرکت ملحق شده اند تا در واحدهای فرآوری آن در شرق انگلستان کار کنند.

او هفته گذشته در بیانیه ای گفت: “ما در مسیر درستی برای پر کردن فرصت های شغلی به دلیل افزایش حجم گسترده ای که در این زمان از سال داریم، هستیم.” اگرچه او از طرح کوتاه مدت ویزا ستایش کرد، اما از دولت خواست تا ویزا برای دوره های طولانی تری صادر کند. او گفت: «کار به عنوان یک چالش ساختاری کلیدی برای بخش ما، برای 12 ماه در سال وجود دارد و از بین نخواهد رفت.

همه تولیدکنندگان مواد غذایی به یک اندازه از پاسخ دولت راضی نبودند. جان هار، سخنگوی این گروه که نماینده اکثر شرکت‌های فعال در صنعت گوشت بریتانیا است، گفت: اعضای انجمن پردازش‌کنندگان گوشت بریتانیا به‌طور فزاینده‌ای ناامید می‌شوند.

آقای هار گفت: «در غیر این صورت، وضعیت بدتر شده است.

توزیع‌کنندگان شراب تنها شرکت‌هایی نیستند که برای اطمینان از اینکه محصولاتشان برای مهمانی‌های تعطیلات به موقع به دست مشتریان می‌رسند، خلاق هستند. یک سوپرمارکت زنجیره ای به نام Tesco شروع به استفاده از خدمات ریلی از والنسیا، اسپانیا، از طریق فرانسه تا Barking در نزدیکی لندن برای حمل کاهو، میوه ها و سبزیجات کرده است.

تسکو نیز با قطار غول پیکر شراب، وسایل حمل می کند. و Freightliner، شرکتی که قطار را اداره می کند، در بیانیه ای گفت که چندین درخواست برای حمل و نقل کالا از طریق راه آهن دریافت می کند – به دلیل کمبود کامیون و تمایل به کربن زدایی حمل و نقل کالا.

فریت لاینر پیشنهاد کرد که تحویل هفتگی در قطار شراب – که بارگیری آن چندین ساعت طول می کشد – هنوز تقاضا را در طول تعطیلات برآورده نکرده است.

این شرکت گفت: ما به دنبال افزایش تعداد دفعات این سرویس روزانه هستیم.